Sosyal medyanın çevremizdeki dünyayı deneyimleme şeklimiz üzerinde dramatik bir etkisi olduğu inkar edilemez. Bununla birlikte, turizmindeki kadar önemli bir pazarlama fırsatı sunduğu çok az endüstri vardır.
Sosyal medya, turizm endüstrisi üzerinde büyük bir etki yarattı. Tüketiciler, seyahatlerini araştırmak, seyahatleri hakkında bilinçli kararlar vermek ve belirli bir otel, restoran veya havayolu şirketiyle ilgili kişisel deneyimlerini paylaşmak için sosyal ağ siteleriyle etkileşime girer.
Sosyal medya ve turizm pazarlamasının birleşmesi, işletmeler için mükemmel sonuçlara yol açmaktadır. Peki, turizm pazarlamasında sosyal medyanın rolü nedir ve nasıl etkili bir şekilde kullanılabilir?
Sosyal Medya ve Turizm Birlikteliği
Gezginlerin seyahat araştırmalarını yürütme şekilleri değişti. Sadece planlamalarının neredeyse tamamını çevrimiçi yapmakla kalmıyorlar, aynı zamanda soru sormak için genellikle sosyal medyaya yöneliyorlar.
Bununla birlikte, giderek daha fazla insan yaklaşan maceralarını planlarken destek istemek için geleneksel sosyal ağlara yöneliyor. Akıllı telefonlar ve yüksek kaliteli fotoğraf makineleri ile seyahati belgelemek hiç bu kadar kolay olmamıştı. Seyahat fotoğrafları ve videoları, çevrimiçi olarak paylaşılan en popüler içerik türleri arasındadır ve bunları paylaşmak için en popüler yerler en iyi sosyal ağlardadır. Seyahat, sosyal ağlarda (Facebook, Twitter ve Instagram) en çok paylaşılan konulardan biridir.
İnsanlar yeni deneyimler paylaşmayı severler ve seyahat onlarla doludur. Ayrıca, ağlarımıza yaklaşan seyahat planlarımız hakkında bilgi vermeyi ve döndükten sonra bunları hatırlamayı seviyoruz.
Medya içeriği yayınlamayanlar bile Facebook’ta yorum yapıyor veya Twitter’da deneyimleri hakkında tweet gönderiyor. Son zamanlarda, sosyal medya platformları da destinasyonlar, konaklamalar, etkinlikler, yemek ve daha fazlası hakkında bilgi toplamak için mükemmel bir kaynak haline gelmiştir.
Sosyal Medyanın Önemi
Sosyal medyanın turizm üzerindeki etkisi, insanların seyahate çıkmadan önce araştırma yapma biçimlerinde görülmektedir. Artık insanlar seyahat deneyimlerini paylaşmaya teşvik edilmekte, böylece, sosyal medya insanların karar verme şeklini değiştirmektedir. İnsanlar bir turizm acentesine olan güvenlerini diğerlerinin yorumlarına dayanarak inşa etmektedirler.
Turizmde iyi bir ürün ve/veya hizmete sahip olmak yeterli değildir. İnsanların firma hakkında konuşmasına ve hizmetlerini önermesine ihtiyaç var. Sosyal medya, turizm işletmelerinin çevrimiçi itibarını artırması için mükemmel bir platformdur.
Sosyal medya, takipçilerle çok daha derin bir düzeyde bağlantı kurmayı sağlar. Sadece marka bilinirliği yaratmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcı ve ürün arasında bir farkındalık ve gerçek bir empati yaratır. Ayrıca sadık müşteriler getirir ve ağızdan ağıza yayılması sayesinde yeni iş fırsatları yaratan güçlü bir bağ oluşturur, bu da büyük bir değer katar. Şirketler için sosyal medya, markayı, yetkinliği ve ilgili endüstrileri izlemek için bir araçtır; Şirketle ve topluluklarıyla ilgili konularda kullanıcılarla etkileşimde bulunmak; teklifleri duyurmak ve şikayetleri, önerileri veya kullanıcı fikirlerini doğrudan bir şekilde yanıtlamak önemlidir.
Turizm Firmasının Sosyal Medya Alanında Hedefleri
O andaki turizm sektörünün trendlerine veya özellikle üzerinde çalışılan kampanyaya bağlı olarak, iş hedefleri farklı olabilir: satışları artırmak, çevrimiçi itibarı geliştirmek, yeni müşterileri dönüştürmek vb.
Sosyal medya alanında hedefler şunlardır:
• Satışları artırmak → satış sıklığını artırmak, satın almayı teşvik etmek, satış fırsatları aramak, ürünlerimizin veya hizmetlerimizin ihtiyacını veya kullanmak istemesini teşvik etmek
• Çevrimiçi itibarı artırmak → müşteri hizmetleri aracılığıyla kullanıcılarla doğrudan iletişimi sürdürmek
• Yeni müşterileri dönüştürmek → topluluğunuzun takipçilerinin veya hayranlarının sayısını artırmak, daha fazla kullanıcıya ulaşan viral içerik oluşturmak ve paylaşmak, şirketin çevrimiçi görünürlüğünü artırmak
Son
Sosyal medya; deneyimler, konaklama veya turlar sunulsa da, turizm endüstrisinde kesinlikle bir rol oynamaktadır. Sosyal platformların, çekmek istenilen misafir türlerini ve bir sonraki maceralarını planlarken ne aradıklarını belirleyerek işe yarar şekilde çalışmasını sağlamak önemlidir.
Sosyal medya, güvenilir bir marka oluşturma yollarını dönüştürdü. Turizm endüstrisi için broşür ve reklam panoları çağı sona erdi. İş başarısının anahtarı, sosyal medyada sosyal paylaşımlar, olumlu kullanıcı yorumları ve müşteri memnuniyeti toplamaktır.